close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לשנות כיוון

מערכת שורשכו אדר א, תשעט03/03/2019

ההחלטה לשנות כיוון בקריירה ובחיים האישיים יכולה להיות מגובה בהסבה לחינוך והוראה, לסיעוד או לייעוץ מקצועי בתחום ההתמחות הנוכחי. מה ההבדל בין המסלולים ולמי כל אחד מהם מתאים? הנה כל התשובות

תגיות:
אחד המאפיינים הבולטים של שוק התעסוקה המודרני הוא דינאמיות. אנשים לא מוכנים כיום להתחייב לאותו מקום עבודה עד סוף הקריירה או הפרישה, כי הם יודעים שהחיים קצרים ושאין תחליף לתחושת סיפוק ואתגר. יתרה על כך, ישנם מסלולי הכשרה שמאפשרים הסבה קונקרטית למקצוע מסוים בתוך זמן קצר.

הנה למשל כמה מסלולים שבהם ניתן לבחור אם מחליטים לשנות כיוון בקריירה ובחיים האישיים:

1. הסבה לחינוך והוראה
בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר אנשים שעוזבים את המקצוע שלהם על מנת להוציא תעודת הוראה. הסבה לחינוך והוראה גם מקבלת רוח גבית
מצד משרד החינוך ומשרדי הממשלה השונים, מתוך הבנה של חשיבות הנושא וחסר משמעותי במורים מקצועיים. המפגש בין הביקוש וההיצע יוצר סביבה מעולה להסבה לחינוך והוראה ועשוי להבטיח תגמול גבוה גם למורים צעירים.
הסבה לחינוך והוראה אפשר לבצע לכל תחומי הלימוד. ההבדל העיקרי הוא בין הסבה להוראת מתמטיקה ואנגלית לבין הוראת מקצועות אחרים, מתוקף המחסור הקיים במורים והתגמול המובטח להם עם קבלת התעודה. עם זאת, ניתן לברר מראש לגבי מסלולי הכשרה קיימים גם להתאים אותם לתואר הראשון.

2. הסבה לסיעוד
שינוי כיוון לסיעוד מתאים לגברים ונשים בגילאים שונים שמחליטים להציב את תחושת הסיפוק והאתגר בראש סדר העדיפויות. אין ככל הנראה אף מקצוע אחר בארץ ובעולם שמבטיח את אותה תחושת סיפוק כמו לאחר הסבה לסיעוד, בעיקר לאור העלייה בתוחלת החיים והביקוש לאנשי סיעוד בסקטור הפרטי והציבורי.

ההסבה מתבצעת במסלולי הכשרה קצרים וקונקרטיים תוך דגש על ההיבט המעשי. כמעט מיד לאחר ההתמחות ניתן כבר להגיש מועמדות לעבודה בחברות סיעוד, בבתי אבות, בבתי חולים או בקופות חולים. כמו כן, ההסבה יכולה להתאים לאנשים שלמדו מקצועות אחרים מתחום הרפואה ורק רוצים לרענן את הידע או ההכשרה שלהם.

3. מעבר לייעוץ מקצועי בתחום ההתמחות הנוכחי
מי שהחליט שהגיע הזמן לעשות שינוי אך חושש להתרחק יכול להישאר בתחום ההתמחות הנוכחי בעזרת מעבר לייעוץ מקצועי. זו גם אופציה שמתאימה למי שהספיק לצבור ידע, ניסיון וכלים ומעוניין להעביר אותם הלאה לאנשי מקצוע אחרים. מבחינה פיננסית, ייעוץ מקצועי מבטיח תגמול גבוה והוא גם מתבצע במסגרת עצמאית של הקמת עוסק פטור או עוסק מורשה.

מעבר לייעוץ מקצועי בתחום ההתמחות מתאים כמעט לכל הענפים במשק. כל מה שצריך לעשות על מנת לדעת האם מדובר בצעד הנכון הוא לבחון את הביקוש לשירותי ייעוץ, להגדיר תכנית פעולה ברורה ולקבוע יעדים. בנוסף, אפשר לנסות לספק שירותי ייעוץ תוך כדי הקריירה הנוכחית ובאופן שלא יסכן אותה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה